Op dit moment zijn alle praktijken binnen de Velius’ hoed gesloten voor nieuwe inschrijvingen.
Er wordt uitsluitend een uitzondering gemaakt voor gezinsuitbreiding, zoals bij samenwoning met een reeds ingeschreven patiënt of bij de geboorte van een kind.
U kunt een afspraak maken bij uw huisarts op twee manieren:
De doktersassistent is het eerste aanspreekpunt binnen onze praktijk. Als u de praktijk belt zal de assistent u enkele vragen stellen over uw klachten. Deze vragen zijn bedoeld voor triage, waarmee de urgentie van uw situatie wordt ingeschat. Op basis hiervan kan de assistent u adviseren en/of samen met u een afspraak maken voor het spreekuur van de huisarts. Op deze manier kunnen we de spreekuren efficiënter inplannen en ervoor zorgen dat iedereen de juiste zorg op het juiste moment ontvangt.
Het inschrijftarief bij uw huisarts is een bedrag dat de huisarts per kwartaal ontvangt van uw zorgverzekeraar voor alle ingeschreven patiënten. Dit tarief zorgt ervoor dat u altijd toegang heeft tot uw huisarts, ongeacht of u regelmatig op consult komt of niet. De hoogte van het inschrijftarief kan variëren op basis van leeftijd en uw adres.
Meer informatie over dit onderwerp kunt u vinden op de website van de Rijksoverheid.
Volgens de regels moet de specialist in het ziekenhuis een second opinion aanvragen. Als u twijfelt over het oordeel of de behandeling van een specialist, bespreek dit dan met hen. Zij kunnen u het beste met alle beschikbare informatie doorverwijzen naar een andere specialist.
Meer informatie hierover vindt u op de website van de KNMG via deze link.
Deze werkwijze zorgt ervoor dat second opinions zorgvuldig en goed geïnformeerd plaatsvinden. Heeft u nog vragen of hulp nodig bij het bespreken van uw zorgen met de specialist? Neem dan gerust contact met ons op.
Uw huisarts kan helaas geen medische verklaring afgeven. Dit komt doordat artsen volgens de regels geen medische verklaringen mogen afgeven over hun eigen patiënten om belangenverstrengeling te voorkomen en objectiviteit te waarborgen. Voor meer informatie kunt u het officiële document van de KNMG lezen via deze link.
Indien u een medische verklaring nodig heeft, raden wij u aan om een onafhankelijke arts of een medisch adviseur te benaderen. Voor het weigeringsbriefje in verschillende talen, kunt u hier terecht.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts.
Wilt u een account aanmaken voor de ‘Uw Zorg Online’ app? Download de app.
Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts.
Wilt u een account aanmaken voor de ‘Uw Zorg Online’ app? Download de app.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
– Laboratoriumuitslagen
– Lichamelijk onderzoek
– Toegangslogboek
– Verslaglegging
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten
– Actueel medicatieoverzicht
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts.
Wilt u een account aanmaken voor de ‘Uw Zorg Online’ app? Download de app.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts.
Wilt u een account aanmaken voor de ‘Uw Zorg Online’ app? Download de app.
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.
Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts.
Wilt u een account aanmaken voor de ‘Uw Zorg Online’ app? Download de app.
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.